Monday, April 4, 2011

mood main nasak-masak

salam....
nak dmulekan cerita...
xtaw lah kenape semalam mood nak stdy xder langsung.. tp dtang pulak mood lain....
mood nak main masak2... so pg2 aku dah bangun g lah gosok gigi...

pastu call mama tnye care nak masak spegeti... sebelom mama bg resepi die sempat lg membebel... mama ckap "ha... esok kalo aku dah mati dok sebelah kubo aku tnye cam ner nak masak" hahahhahah mendalam pulak maksudnye tu... so dari sekarang aku kene ah belajar masak dr mama... n tulis segale resepi2 yang ader... hahahah
ha... kat sini aku nak share lah ngn kowang care2 nak buat spegeti style mama aku... hehehhe...

bahan-bahannye

- 1 labu bawang besar
- 4 ulas bawang putih
- 1 inci halia (agak2 jer lah)
- 5 batang cili padi (kalo sape nak pedas)
- sos prego
- spegeti

care2 nak masak
bawang besar dipotong dadu.. bawang putih dan halia dicincang halus.. cili padi d hiris nipis... panaskan kuali.. masukkan sedikit minyak masak.. tumis bahan2 tadi sehingga naik bau.. masukkan sos prego dah tambahkan sedikit air... letak garam dah gula secukup rasa....

rebus sspegeti sehingga kembang...
sedia untuk dihidang.. =)

SELAMAT MENCUBA!!

kat sini nak share lah hasil yang aku dah buat... hehehheeh

spegeti yang dah siap direbus..


sedia nak makan pagi =)

No comments:

Post a Comment